Vodopády Hraunfossar a Barnafoss

Protože mám skvělé zaměstnavatele, vzali mě nedávno na výlet k vodopádu Hraunfossar. Jde tedy spíš o soustavu vodopádů, protože voda nepadá pouze z jednoho místa, nýbrž si cestu proklestila lávovým polem, které vzniklo po výbuchu sopky pod ledovcem Langjökull. Skála je pórovitá, a tak voda neteče na povrchu země, ale protéká dírami ve skále a na konci své cesty tvoří kaskády a vlévá se do řeky Hvítá.

Vedle Hraunfossaru najdete vodopád Barnafoss neboli vodopád dětí. Traduje se, že tento název vznikl dávno o jedněch Vánocích, kdy se rodina z jednoho blízkého statku vydala na mši, která se konala za řekou. Doma nechali akorát dvě děti. Tehdy přes řeku Hvítá vedl kamenný most, ze kterého se dal nádherně pozorovat celý Hraunfossar. Když se lidé ze mše vrátili, zjistili, že po dětech se slehla zem, našli akorát stopy vedoucí k mostu. Děti nejspíš spadly z kamennů tvořících most a utonuly. Jejich matka pak z žalu nechala most zbourat, aby se podobná tragédie nikdy nezopakovala.
Voda je v tamějším korytu opravdu děsivá a proud je mohutný. Ostatně podívejte se sami na následující dvě videa 😉
Vodopád Hraunfossar
Vodopád Barnafoss
Hraunfossar vlévající se do řeky Hvítá.
Hraunfossar vyfocený z mostu, který nyní slouží turistům a nejspíš se nachází na stejném místě, kde kdysi stával kamenný most.
I tam, kde voda tvoří jenom malé pramínky, se dají najít krásná zákoutí.
Barnafoss. Vodopád, který bych osobně ani vodopádem nenazvala, protože voda nikam nepadá, pouze neuvěřitelnou silou teče po skalách dolů.
Tady můžete vidět nově postavený most a za ním dřevěné schody, které jsou tuto sezónu nově zbudované, aby turisti nemuseli chodit po holé skále.
Po cestě zpátky mě Sig a Ol vzali ještě na různá ne příliš významná, ale příjemná místa, ale o tom vám povím zase někdy jindy.

7 komentářů: „Vodopády Hraunfossar a Barnafoss

  1. Jak mé šéfové narůstá hřebínek, čím dál tím víc se začíná chovat jako Seba. Takže každý její kázání a zvláštní nápady na tebe myslím….Vodopády jsou skvělá věc. jen já tady nikde žádné nemám. Musela bych za nimi hodně hodně daleko….

    To se mi líbí

  2. Nádhera – je úžasné, jaká je šíře soustavy vodopádů. Na divoké vodě by si užili i kanoisté či raftaři.Zaměstnavatelům patří jednička s hvězdičkou 🙂

    To se mi líbí

  3. [1]: Často si na tebe vzpomenu, když ty fotky nemám tak pěkný, jak bys je měl ty, ale holt počkám na ty tvoje a pak se mrknu 😉[3]: A co třeba dělá? 😦[5]: Tady nás bylo asi 10 lidí, takže to docela liduprázdný bylo, ale já se tak jako tak snažím nemít lidi na fotkách… Pokud je nechci použít pro porovnání velikostí.Dneska se mi o vás zdálo 😉

    To se mi líbí

Napsat komentář

Design a site like this with WordPress.com
Začít